Case: Wapice

Wapice-logo

Wapice on teollisuuden teknologiapartneri, joka tarjoaa asiakkailleen laadukasta ja kokonaisvaltaista ohjelmistoasiantuntijuutta. Yrityksen eräällä liiketoiminta-alueella oli lähdetty kehittämään uudenlaista timanttista asiakaspalvelutuen tiimiä, joka tunnettaisiin luotettavasta, innostuneesta ja pitkäjänteisestä työstä asiakassuhteen sitouttajana.

Tiimin jäsenet olivat aloittaneet työnsä pandemia-ajan poikkeuksellisten olosuhteiden aikana. Tämän vuoksi valmennuksessa panostettiin aluksi siihen, että tiimin jäsenet tutustuivat ja sitoutuivat toisiinsa ihmisinä. Keskustelun ja harjoitteiden avulla perehdyttiin työkavereiden henkilökohtaisiin reagointitapoihin, työskentelytyyleihin ja -menetelmiin. Tavoitteena oli löytää ja valjastaa kunkin yksilön vahvuudet koko tiimin joustavan ja tuloksekkaan työskentelyn osaksi.

Menestyvällä tiimillä on sisäinen polte omaehtoiseen positiiviseen kehittymiseen. Jotta kehittämistyötä jaksaa innokkaasti tehdä, on tiimin jäsenten luottamus ja toisistaan välittäminen keskeistä. Tiimivalmennuksella tuettiin kasvua tällaiseksi yhtenäiseksi, tilannetajuiseksi ja liiketoimintamyönteiseksi yksiköksi, joka viestii positiivisesti ja kannustavasti asiakkaan suuntaan. Osana tuloksekasta asiakaspalvelua paneuduttiin myös haasteellisten asioiden ystävälliseen ja eteenpäin vievään kommunikointiin.

Tiimin jokapäiväisessä työskentelyssä on aina rajapintoja muiden tiimien kanssa. Tämän vuoksi valmennuksen osioissa oli mukana myös naapuritiimien jäseniä. Heidän kanssaan läpikäytiin toimintamalleja ja rooleja tavoitellen koko liiketoimintaryhmän asiakasarvon lisääntymistä.

Suunnittelimme yhdessä Tanjan kanssa meille sopivan valmennuskokonaisuuden, jonka lopputulokseen olimme todella tyytyväisiä! Tanjan kanssa työskentely oli antoisaa ja saimme paljon uusia näkökulmia ja myös konkreettisia työkaluja, joiden avulla meidän oli helpompi lähteä kehittämään toimintaamme. Tanjalla on pitkä kokemus työelämästä ja hänestä huokuu vahva ammattitaito, jotka loivat erinomaisen pohjan yhteistyöllemme. Suosittelen lämpimästi!

Taina Råtts

Customer Excellence Lead, Wapice Ltd.

Mikä on Wapice?

Wapice on vuonna 1999 perustettu suomalainen täyden palvelun ohjelmistoyritys, jonka ratkaisut ovat alan johtavien teollisuusyritysten käytössä ympäri maailmaa. Wapice työllistää yli 330 ohjelmisto- ja elektroniikka-alan asiantuntijaa ja suurin osa Wapicen asiakkaista on Suomen 200 suurimman valmistavan teollisuuden yrityksen joukossa.

wapice.com

Wapice-logo